Digital Dragons 2022: Poznaliśmy program

Do Krakowa przyjadą przedstawiciele Valve, Eidos-Montreal, Ubisoftu i Avalanche. Mocną reprezentację przyślą także CD Projekt Red, Techland, Flying Wild Hog i People Can Fly.

10-lecie Digital Dragons uczcimy 16-17 maja, tradycyjnie w budynku Centrum Kongresowego ICE. Prelekcje i debaty podzielono podług zakresów tematyczny (game design, art in games, programming and technology, business and marketing, production and leadership, mobile, arena).

Podsumować tej wielości nie sposób (odsyłam ku szczegółowej rozpisce). Pierwszego dnia interesująco zapowiadają się wystąpienia Bartosza Mikołajczyka i Karola Wróbla (Techland), którzy opowiedzą o implementacji parkouru w Dying Lighcie, czy licznych przedstawicieli CD Projekt Red (m.in. Michała Janiszewskiego, Pawła Kowalskiego i Kacpera Niepokólczyckiego), którzy będą rozprawiać o przenosinach Night City na ekrany pecetów i konsol. Znany naszym Czytelnikom Damian Jaśkowski (11 bit studios) podpowie, jak wypromować swój tytuł w Chinach, a Patryk Wieczorek (QLOC) podsumuje wyzwania, na jakie jego zespół natrafił, remasterując Hellblade’a. Gratką będzie także debata Michała Branskiego i Jacka Dukaja, którzy zastanowią się, czy metaverse to „rewolucja czy ewolucja” (rozmowę poprowadzi Zbigniew Woznowski). Z kolei Mariusz Gąsiewski (Google) odpowie na pytanie: „Czy na rynku jest jeszcze miejsce na F2P?”.

We wtorek Alden Kroll (Valve) weźmie udział w sesji Q&A. Łukasz Burdka (Techland) opowie o narzędziu, za pomocą którego jego ekipa stworzyła The City, zaś Marcin Świerkot (Awaken Realms) doradzi „dlaczego POWINNIŚCIE finansować społecznościowo grę / wydać ją w early accessie”. Stan Just, Paweł Sugalski i Piotr Babieno wezmą udział w panelu na temat inwestowania w gamedev, z kolei Isaque Sanches (Ubisoft) sprezentuje „3 matematyczne triki, by usprawnić twoją grę”. Jakub Tomczak (CD Projekt Red) podsumuje prace nad The Chronicles of Myrtana, a więc niespodziewanym objawieniem Digital Dragons Awards.

Bilety są dostępne pod tym adresem. Najtańsza wejściówka (online business pass) kosztuje 450 zł, najdroższa (VIP pass): 2,5 tys. zł.