Czytajcie „Przewodnik twórcy gier po rynku chińskim” i odnoście sukcesy

Oficjalny przewodnik dla twórców gier zainteresowanych rynkiem chińskim jest już dostępny! 

13 lutego 2024 r. Instytut Polski w Pekinie wspólnie z Fundacją Indie Games publikują bazę wiedzy, która okaże się nieoceniona dla każdego twórcy gier zerkającego w stronę Chin. Wiemy dobrze, że rynek chiński, jeden z największych globalnych graczy, kusi swoimi możliwościami, ale jednocześnie stanowi wyzwanie ze względu na brak dostępu do rzetelnych informacji i wskazówek.

Pierwsza edycja tego przewodnika ujrzała światło dzienne w 2018 roku, ale świat gier nie stoi w miejscu – zmiany na arenie międzynarodowej i w branży gier wymusiły szereg aktualizacji i modyfikacji. Twórcy zdecydowali się odświeżyć i ulepszyć publikację, by dostarczyć polskim twórcom i firmom jeszcze lepsze narzędzia do zrozumienia dynamicznie zmieniającego się krajobrazu.

„Ostatnich kilka lat przyniosło wiele zmian – zarówno globalnych jak i lokalnych – stąd rosnąca potrzeba na tego typu publikacje”  – mówi nam Damian Jaśkowski, autor opracowania. “Naszym celem było stworzenie darmowego źródła aktualnej wiedzy na temat chińskiego rynku gier, podanej w przystępnej formie, tak aby każdy – niezależnie czy miał z tym rynkiem wcześniej do czynienia czy nie, mógł łatwo znaleźć w nim odpowiedzi na nurtujące go pytania i wątpliwości.”

Przewodnik zawiera szereg użytecznych informacji, takich jak analiza przychodów branżowych, omówienie platform i modeli biznesowych, dane na temat najpopularniejszych gatunków gier w latach 2022 i 2023, czy szczegółowe spojrzenie na strukturę rynku i jego segmenty. Znajdziecie tu również zaktualizowane dane, porady „krok po kroku” dotyczące efektywnego wykorzystywania rynku, przegląd mediów gamingowych, informacje o współpracy z influencerami, a także listę targów i konferencji branżowych. Krótko mówiąc, wszystko, co potrzebne do sukcesu na chińskim rynku. Przewodnik pobierzecie tutaj.

Instytut i IGP wyrażają nadzieję, że „Przewodnik twórcy gier po rynku chińskim” okaże się kluczowym zasobem w waszej ekspansji na chińskim rynku gier. Razem, dzięki wspólnym wysiłkom, możemy umocnić pozycję Polski jako rozpoznawalnej marki w światowej branży gier.

Jeżeli jednak wolicie oglądać niż czytać, prawie taką samą dawkę wiedzy możecie przyjąć też z nagrania wykładu Damiana z GIC’23. Niecała godzinka oglądania tutaj.