Chernobylite ruszy we Wczesnym Dostępie w październiku

Następna gra Farm 51 ogłasza datę premiery w Early Access i prezentuje nowy zwiastun.

Farm 51 zapowiedziało, że osadzona na terenie Czarnobyla survivalowa produkcja Charnobylite zadebiutuje we Wczesnym Dostępie na Steamie 16 października. Gra, w której próbujemy rozwiązać nadnaturalną zagadkę związaną z awarią elektrowni atomowej, jednocześnie unikając patrolujących Zonę ukraińskich żołnierzy i innych nieproszonych gości wiernie odtwarza okolice Prypeci dzięki technologii skanowania 3D. Farm 51 wiernie odtwarza dzięki tej technice prawdziwy świat, modyfikując jego elementy na potrzeby produkcji. Produkcja od wielu miesięcy promowała się w mediach społęcznościowych, a podczas kampanii w serwisie Kickstarter zebrała 200 tysięcy dolarów. Prezes studia, Wojciech Pazdur tłumaczy jednak, że Kickstarter, a teraz Wczesny Dostęp nie są tylko sposobem na pozyskanie dodatkowych funduszy.

– Dzisiaj grę, która chce być oryginalna i ambitna można robić na dwa sposoby: mieć olbrzymie i z czasem topniejące zaplecze pieniędzy i innych zasobów, albo rosnącą grupę ludzi, których zarażamy pomysłem, wciągamy do pomocy i wspólnie cieszymy się z osiągniętych celów. Kickstarter i Early Access, a wcześniej budowanie społeczności na Instagramie i innych mediach, to świadome i uparte dążenie w tę drugą stronę. W grze dużo zostało jeszcze do zrobienia zanim uznamy ją za skończoną, ale i pieniądze, i feedback na temat postępu naszych prac, wolimy zbierać od graczy niż od przedstawicieli korporacji.

Studio nie ukrywa, że zanim wyda gotowy, pełny produkt minie jeszcze trochę czasu, ale chce budować kolejne elementy rozgrywki wraz z fanami. Wojciech Pazdur zdradził nam też, czego spodziewać się po Wczesnym Dostępie, i jak wiele Chernobylite zostanie dodane po 16 października:

– Na początku publikujemy całkiem spory kawałek gry, dobre 8 godzin rozgrywki na kilku wielkich lokacjach plus niekończący się wątek surwiwalu. To jest lekko licząc jakieś 30% całego planu zawartości. W trakcie EA dodamy w różnych odstępach czasu kolejne lokacje i epizody, nowe postacie, gadżety i funkcje, aż dobijemy do 100% planu.

Powiązane gry: