FrostFall: Drago zapowiada grę o Rosjanach, śniegu i infekcjach

Dowcipnie trzeba zauważyć, że pierwszy człon tytułu gra zabrała Frostpunkowi, przemieniającą się w zombie postać znamy już z Dying Lighta 2, a setting przywodzi na myśl Chernobylite’a.

O tym, że krakusi pracują nie tylko nad pięcioma symulatorami, ale i shooterem z elementami survivalu, wiadomo od dłuższego czasu. Dziś studio wyłożyło karty na stół; produkcja nazywa się FrostFall, a jej twórcy obiecują „bardzo głęboką historię”, postapokaliptyczne realia oraz duży otwarty świat. Mają też kilka autorskich patentów na to, jak się wyróżnić się na tle innych sandboksów.

W kwestiach technicznych, zdecydowaliśmy się na rozwiązania, które według mojej wiedzy nie pojawiły się jak dotąd w żadnej innej grze. Jednym z nich będzie dynamiczny system pogody – dla przykładu, jeśli w grze spadł śnieg, a następnie wyszło słońce, gracz będzie mógł zaobserwować roztapianie się śniegu.

– mówi Lucjan Mikociak, jeden z założycieli Drago Entertainment. Ponadto, jak zdradza steamowa karta katalogowa, możemy liczyć na system progresji oparty na zombifikacji bohatera, rozwój zdolności w oparciu o podejmowane aktywności (domniemuję, że będzie on przypominał rozwiązania znane z serii The Elder Scrolls), rozbudowane crafting i budownictwo, no i, rzecz jasna, sporo mechanizmów związanych z przetrwaniem (bohatera opisano wskaźnikami głodu, pragnienia, wyczerpania i wyziębienia).

https://www.youtube.com/watch?v=tgkRH5f6cgo&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3oMIYByOEX1yx6APl41jYg6WLBlsdlrSZIRJou9f9xRkekHBdNyTpWziE

FrostFall ujawniono tuż po tym, jako Drago rozpoczęło gromadzenie funduszy (za pośrednictwem tej strony). Studio planuje zebrać w ten sposób 1,6 mln zł (minimalny próg: 0,84 mln), a gdy piszę tego newsa ma na koncie 330 tys. Kapitał powinien pomóc w wypracowaniu modelu produkcji oraz zatrudnieniu nowych pracowników. Zwieńczeniem tej drogi będzie debiut na NewConnect (przypuszczalnie: w IV kwartale 2020).

Przypomnijmy, że Drago ma też w planach pięć symulatorów, z czego dotychczas wiadomo o trzech. Na początku września krakusi zapowiedzieli Gas Station Simulator, dwa tygodnie później zaprezentowali zaś Food Truck Simulator, a na początku października: Airport Contraband, które pozwoli nam się wcielić w zatrudnionego na lotnisku celnika. Wydaniem gier studia zajmie się warszawskie Movie Games.