Klabater pręży muskuły, a w jego gospodzie robi się ponoć tłoczno

Choć na załączonej grafice wcale tego nie widać.

Dwa tygodnie po premierze warszawski wydawca pochwalił się dużymi liczbami. Crossroads Inn, „symulator gospody” od Kraken Unleashed ma już na koncie:

  • 3. miejsce w kategorii Global Top Sellers (w pierwszych dniach sprzedaży)
  • 3. miejsce w kategorii New & Trending
  • 300 filmów i streamów
  • dyskusję w ponad 500 wątkach na Steamie
  • ponad 730 recenzji użytkowników
  • 2,5 tys. fanów na facebookowym profilu
  • 23 tys. graczy, którzy oglądali premierowe audycje na Twitchu
  • 100 tys. ludzi, którzy dodali tytuł do swoich wishlist (w dniu premiery zapisów było „raptem” 62 tys.)

Dodajmy do tej puli dane, których wydawca w prasówce nie ujawnił. Według SteamCharts w gospodzie bawi średnio 714 osób (gdy piszę te słowa: 491), a SteamSpy szacuje dotychczasowy zbyt na poziomie 20-50 tys. kopii. Na YouTubie materiały związane z Crossroads Inn obejrzano ponad 500 tys. razy (wygenerowały one ponad 3300 komentarzy).

Łukasz Mach, szef działu marketingu, uderzył się przy tej okazji w pierś.

Największym wyzwaniem, przed którym stanęliśmy po premierze była kwestia sporej ilości negatywnych recenzji użytkowników spowodowanych błędami w grze. Crossroads Inn to duża gra strategiczna, takie tytuły miewają podobne problemy w dniu premiery. Dzięki zdecydowanej i szybkiej reakcji udało nam się przełamać negatywny trend i już od trzeciego dnia po premierze oceny zaczęły rosnąć a gracze docenili ekspresowe tempo poprawek. Obecnie gra ma ok 70 proc. pozytywnych ocen, co potwierdza, że udało nam się rozwiązać ten problem.

Rzeczywiście, średnia ocen wzrosła od 51% do wspomnianych 69%. Przypomnijmy zresztą, że ambiwalentne (początkowo) przyjęcie nie przeszkodziło produkcji zwrócić się na tydzień od dnia premiery.

Chwilę przed jej debiutem Klabater pojawił się na parkietach NewConnect i podzielił się planami na przyszłość. Juggler Games (My Memory of Us) przygotowuje dla spółki projekt o roboczej nazwie „Cyrk”, warszawiacy wydadzą również Help Will Come Tomorrow oraz adaptację programu „Bimbrownicy” (opartego na licencji programu Discovery) i Animal Planet (symulator ekonomiczny dla najmłodszych). Crossroads Inn ma być zaś rozwijane o DLC (zarówno płatne, jak i dostępne zupełnie za darmo. Więcej szczegółów znajdziecie w tym miejscu).