Kangurek Kao: Zwolnienia i zapowiedź „nowego kierunku”

Pogłoski o śmierci Tate Multimedia okazały się mocno przesadzone.

W ubiegłym tygodniu naszej redakcji dotarły sygnały o zwolnieniu pracowników Tate Multimedia, studia młodszym Czytelnikom kojarzącego się z serią Urban Trial, starszym: z platformowym cyklem o boksującym kangurku. Plotka wydawała się o tyle umocowana w rzeczywistości, że o kontynuacji Kao nadal wiadomo tyle, co nic. Choć zespół zapowiedział ją w czerwcu 2020 r., dotychczas ujawnił jedynie grafiki koncepcyjne, garść screenów i 10-sekundowy fragment gameplayu. Kilka miesięcy temu projekt po cichu przesunięto zresztą na przyszły rok.

W rozmowie z PolskiGamedev.pl Magdalena Schwarzer (marketing manager Tate Multimedia) wyjaśnia, że pożegnano się z raptem kilkorgiem twórców (ogółem zespół liczy ok. 40 osób). Kaja Borówko, szefowa studia precyzuje, że na tym etapie projektu – współtworzonego również przez współpracowników z zewnątrz – pojawiła się naturalna potrzeba skorygowania listy płac. Zapewnia również, że rozstania przebiegały w dobrej atmosferze. – Odpowiednio załatwiliśmy formalności, gwarantując wsparcie naszym byłym pracownikom. Mamy zresztą nadzieję, że nasze drogi jeszcze się przetną.

Według Schwarzer zespół pokaże nam materiały z nowej gry już niedługo. – Kao wchodzi w końcówkę produkcji, jego team nadal pracuje… i będzie pracować, bo wydanie gry nie oznacza końca projektu – deklaruje. Tate Multimedia bynajmniej nie znika zaś z mapy, ale „poszerza swoją działalność”…

…co to wszystko znaczy – dowiemy się w przyszłym roku.