Ja, Inkwizytor: The Dust przerywa milczenie

Na razie brzmi to wszystko tajemniczo… ale czytelnicy PolskiGamedev.pl już wkrótce dostaną sporo konkretów.

Ostatnie wieści na temat adaptacji cyklu inkwizytorskiego Jacka Piekary otrzymaliśmy niemal dokładnie rok temu. Podczas konferencji w warszawskiej Winosferze przedstawiciele The Dust (oraz sam autor) przekonywali, że szykują polską odpowiedź na sukcesy Quantic Dream. Zespół nie chciał co prawda zdradzać szczegółów fabuły czy tożsamości głównego bohatera, zasugerował jednak, że wypowiedzi protagonisty opatrzymy kilkoma różnymi ładunkami emocjonalnymi, scenariusz ma być nieliniowy, a oprawę zainspirowały płótna Hieronima Boscha.

Wiadomo, że ten ostatni pomysł jest już nieaktualny. Artystyczną woltę wytłumaczył właśnie Kacper Szwajka (art director):

“Stylizacja graficzna od samego początku była dla nas niezwykle istotnym aspektem developmentu. Szukaliśmy inspiracji we flamandzkich mistrzach renesansu .Po wielu próbach i przymiarkach stwierdziliśmy, że mamy większe możliwość graficzne i zaczęliśmy coraz bardziej zbliżać się do realizmu. Myślę że jesteśmy na takim etapie, że możemy podzielić się z odbiorcami pierwszymi materiałami”.

Wciąż nie wiemy za wiele o historii, developerzy podkreślają jednak, że jej szkielet jest gotowy od dobrych kilku miesięcy. Jakub Wolff (prezes The Dust) wyjaśnia, że kluczową rolę odegra w fabule znany z książek Mordimer (choć nie wiadomo, czy pokierujemy właśnie nim).

“Odbiór samej postaci Mordimera, zarówno przez czytelników Cyklu “Ja, inkwizytor” jak i tych którzy nigdy się z nim nie zetknęli, jest dla nas kluczowym zadaniem. Musimy odpowiednio zbalansować cechy zewnętrzne i wewnętrzne bohatera, tak aby były czytelne dla fanów Jacka oraz atrakcyjne dla graczy nie znających cyklu. Chcemy gruntownie przebadać ten istotny element, żeby spełnić oczekiwanie graczy.”

Nad tytułem pracuje 25-osobowy zespół, w którym ton nadają producent Jakub Karólewski (ex-Techland), Damian Pawlak (projektant wcześniej związany z CD Projekt Red) oraz wspomniany Szwajka. Więcej informacji na temat wrocławskiej gry fabularnej poznamy już w najbliższy poniedziałek. Na PolskimGamedevie opublikujemy wówczas duży artykuł o grze oraz garść screenów. W międzyczasie prezentujemy materiały udostępnione w dzisiejszej prasówce.