Gra Paczka pomoże w walce z cyfrowym wykluczeniem

To problem, z którym boryka się milion polskich dzieci.

Szlachetną Paczkę pewnie znacie… a jeżeli nie: służę krótkim przypomnieniem. To akcja Stowarzyszenia Wiosna, które rokrocznie (na dwa tygodnie przed Bożym Narodzeniem) dostarcza pomoc materialną rodzinom w trudnej sytuacji życiowej.

Gra Paczka, to – z braku lepszego określenia – spin-off tej inicjatywy. Już w najbliższy weekend (od 14 do 17 maja) ruszą streamy, na których udzielać się będą m.in. Rock, Sou, HighStyled, Bonkol i Nexos. Dodajmy, że podczas audycji przeprowadzą oni konkursy z nagrodami o łącznej wartości 50 tys. zł.

Cel? Oddajmy głos organizatorom:

W trakcie wydarzenia będzie można wesprzeć dzieci z Akademii Przyszłości i Szlachetnej Paczki, które na co dzień nie mogą sobie pozwolić na obejrzenie streamu, ani w ogóle na jakąkolwiek aktywność w Internecie – bo Internetu lub sprzętu zwyczajnie nie mają. Tuż po akcji Szlachetna Paczka przekaże sprzęt do 50 najbardziej potrzebujących dzieci z Akademii Przyszłości. Docelowo Szlachetna Paczka i jej partnerzy chcą dotrzeć do ponad 2 000 najmłodszych.

Organizacja przypomina badania PISA, zgodnie z którymi ponad 70 tys. polskich dzieci w ogóle nie ma dostępu do komputera czy tabletu. W związku z nagłym przymusem zdalnego nauczania, nie mają oni możliwości, by zdobywać wiedzę. A choć to najbardziej drastyczny przykład cyfrowego wykluczenia, w mniejszym lub większym stopniu dotyka ono naprawdę sporą część najmłodszych.

Analizy dowodzą, że trudność współdzielenia z rodzeństwem i rodzicami sprzętu do edukacji czy pracy zdalnej ma 25% uczniów. Oznacza to, że w dobie zdalnej nauki aż milion dzieci w Polsce walczy z barierami cyfrowymi.

Po więcej informacji odsyłam na oficjalną stronę projektu.