Game Trailer Challenge: Game Industry Conference zaprasza na jam

Tym razem uczestnicy jamu będą musieli stworzyć nie gry, lecz trailery.

„Na tradycyjnym game jamie bez programisty ani rusz. Tu jednak otwiera się szerokie pole do działania dla grafików, czyli właściwie każdego, kto zdoła nauczyć się podstaw obsługi programu do montażu wideo”.

– reklamuje inicjatywę Hanna Marszałkowska (organizator). Bartek Gajewski, pomysłodawca wydarzenia i prezes Games Operator (główny sponsor) dodaje, że umiejętność właściwej prezentacji gry otwiera drzwi zarówno do graczy, jak i mediów czy wydawców.

“Czasem wystarczy 5 sekund, aby zainteresować odbiorcę. Ale też po pięciu sekundach często widz decyduje, że to go nie interesuje. Stąd ten event – chcemy zachęcić młodych twórców do doskonalenia się w tym, w jaki sposób będą prezentować swój tytuł. Nawet jeśli sama gra jeszcze nie istnieje.”

Game Trailer Challenge podzielono na dwie kategorie. Osobno oceniane będą zespoły, które stworzą trailer do gry, nad którą już pracują, osobno – autorzy zwiastunów konceptów. Zwycięzcy mogą liczyć na konsole Nintendo Switch, każdy z uczestników otrzyma też uwagi od jurorów.

Dodajmy, że organizatorzy przygotowali prezentacje, które mogą okazać się pomocne w przygotowaniu zwiastunów. Już w najbliższy czwartek (21.01) o 18:00 uczestnicy obejrzą wystąpienie Juliusza Zenknera (Robot Gentleman) o wdzięcznym tytule „Your Game Trailer sucks. Here’s why and how you can fix it„. O 19:00 Mikołaj „Sos Sosowski” Kamiński odpowie zaś na fundamentalne pytanie: „How to show your game in 60 seconds„? Dwa tygodnie później (04.02) Bartek Gajewski poprowadzi wykład „Trailer driven (game) development„. Wystąpienia będzie można obejrzeć na Twitchu Game Industry Conference.

Więcej o akcji dowiecie się z jej oficjalnej strony. Zarejestrować możecie się pod tym adresem, natomiast w tym miejscu znajdziecie facebookowy event.

PolskiGamedev.pl jest jednym z patronów medialnych wydarzenia.