Game Industry Conference: 300 firm w MeetToMatch, znamy (głośnych!) prelegentów

„Obserwujemy, że wszystkie konferencje online mają w tym roku mniejszą liczbę firm na spotkaniach biznesowych… tymczasem, patrząc na przyrosty dzienne, możemy pobić rekord z 2019” – deklaruje Jakub Marszałkowski.

Od ponad dwóch tygodni wiemy już, że tegoroczny GIC odbędzie się w formule „zapłać ile chcesz”. Co więcej: organizatorzy wprost zachęcają niezależnych twórców, by ci wzięli bezpłatny udział w wydarzeniu.

Takie podejście przyniosło pierwsze owoce. W rozmowie z PolskiGamedev.pl Jakub Marszałkowski (Game Industry Conference) deklaruje, że na spotkania w formule MeetToMatch zapisało się już 300 firm, a bilety na konferencję zarezerwowali uczestnicy z 62 krajów.

– W wydarzeniach online każda planowana aktywność uczestników jest przez nich realizowana dużo później. Ma to sens, gdy zastanawiamy się, jaki wykład obejrzymy, ale przy rozmowach biznesowych takie podejście oznacza „ucięcie” sobie części spotkań. Przecież ta druga strona musi mieć czas, żeby nas zaprosić albo zareagować na nasze zaproszenie.

– komentuje Marszałkowski, zapraszając do jak najszybszej rejestracji.

Dopowiedzmy, że w ciągu ostatnich tygodni poznaliśmy kolejnych. prelegentów, a na liście nie brakuje głośnych nazwisk. Jason Hayes, autor muzyki do World of Warcraft i Starcrafta II, opowie o „kreatywnej współpracy z perspektywy kompozytora”. Uznana specjalistka od UX designu Celia Hodent podzieli się doświadczeniami, jakie wyniosła z pracy w Ubisofcie, LucasArts i Epic Games, natomiast Danar Worya (One Pixel Brush, Infinity Ward, Naughty Dog) przybliży słuchaczom sztukę concept artu (i pokaże swoje prace z The Last of Us: Part II).

Ponadto na konferencji pojawią się Joseph Azzam (Unreal Engine), Benjamin Chua Yaun Wei (główny projektant w BattleBrew, wcześniej pracujący dla Ubisoftu przy cyklu Assassin’s Creed) oraz Martin Vierne (level designer, który ma na koncie m.in. Quantum Break czy Control). No i sporo osób z Polski, m.in. Aleksandra Jarosz (Fantastic Fetus), Filip Loster (Unhatched), Dominik Gotojuch (60 Seconds!) czy Mariusz Gąsiewski (szef działu mobile gaming and apps w polskim oddziale Google’a). Stale aktualizowaną listę wykładowców i panelistów możecie sprawdzić pod tym adresem.

Tegoroczny GIC odbędzie się w dniach 19-21.2020. Bilety możecie zarezerwować za pośrednictwem oficjalnej strony konferencji.

Game Industry Conference 2020 jest możliwe dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacji Orlen.