Game Industry Conference 2024 jest tuż za rogiem!


W tym roku do Poznania przyjadą m.in. Ubisoft, IO Interactive, Crytek, Sumo Digital i Avalanche Studios, nie zabraknie jednak także licznej reprezentacji z Polski, choćby ekspertek i ekspertów CD Projekt Red, Techlandu, 11 bit studios czy Bloober Teamu.

Tegoroczny GIC startuje już 24 października (tego dnia mają miejsce Gamedev Investment Forum, Legal Summit, Mobile Summit… i MASA innych inicjatyw), „core’owa” konferencja odbędzie się natomiast w dniach 25-27.10 (tradycyjnie na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich).

Bilety na event kupicie pod tym adresem. Poniżej prezentujemy zaś krótki wyciąg z ponad 200 (!) wykładów, paneli i roundtables, jakie przyszykowali organizaotrzy.

Jak zwykle tłumnie stawią się w Poznaniu Goście i Gościnie spoza Polski. Fawzi Mesmar (Ubisoft) zaprosi nas na prelekcję zatytułowaną: „Demistyfikacja kreatywności”, w której zwróci uwagę na potrzebę równoważenia innowacji z praktycznymi wyzwaniami gamedevu. Aurelien Jean Charles Reynard opowie o tworzeniu gier na platformę Roblox (i zarabianiu na nich!), a Yaraslau I. Kot (Uniwersytet Talliński) – o grach wideo, które powstały w odpowiedzi na rosyjską inwazję i wojnę z Ukrainą. Steacy McIlwham (Avalanche Studios) doradzi nam, jak zboostować propozycje inwestycyjne.

Wiktor Frączek (Fool’s Theory) przywiezie ponoć do Poznania receptę na prowadzenie spotkań w taki sposób, by nie marnować na nich czasu, Kacper Szymczak (Artificer) podpowie, w jaki sposób stymulować oceny użytkowników na Steamie, a Aleksander Kauch (11 bit studios) wyjaśni, jak nie oszaleć podczas zmiany silnika w trakcie produkcji gry (w czym, jako twórca Frostpunka 2, ma pewne doświadczenie).

Piotr Cieślak z Anshar Studios wyłoży, co może dać mariaż designu z kognitywistyką, natomiast Maria Mazur (CD Projekt Red) wystąpi z wykładem o, zdaje się, szczególnie aktualnym przesłaniu (“Kreatywny recykling”). Duet Monika A. Górska i Lena Marcinoska-Boulangé (Wardyński & Partners) pochyli się nad prawnymi aspektami współpracy z influencerami. Łukaz Koziel (Techland) zdradzi, jakie lekcje wrocławiacy wyciągnęli z wprowadzenia do Dying Lighta 2 wirtualnej waluty.

Tłumy ciekawych postaci zgromadzą sesje AUA (Ask Us Anything). Paweł Stolecki (CD Projekt Red), Marek Nowosad (Fool’s Theory), Marcin Martynowski (Black Shamrock) i Frank Radecki (Bloober Team) podzielą się z audytorium swoją wiedzą na temat tworzenia enviro. Greg Banaś i Kinga Wacławik (Erebor Capital) oraz Jakub Radkowski (Pretty Soon S.A) podsumują rok 2024 r. z perspektywy inwestorów. Mateusz Hyla (Jujubee). Mikołaj Marcisz (Vavel Games) i Adam „Chopin” Andrzejczak wiedzą podobno, jak praktycznie wykorzystać w gamedevie generatywną sztuczną inteligencję i nie zawahają się tą wiedzą podzielić! Z kolei Agnieszka Rumińska (Superkami), Grzegorz Michalak i Adrianna Bielak (11 bit studios) oraz Patryk Scelina (Sonic Atoms) skupią się w swoich rozważaniach na niełatwej współpracy audio designerów z resztą zespóły. Szczególnie zaś cieszy spora liczba paneli i debat nt. sytuacji kobiet w branży gier.

Pełną agendę wydarzenia znajdziecie na jego oficjalnej stronie.

Kategorie