Forever Skies: Weterani Techlandu tworzą survival sci-fi

Far Frome Home inspiruje się Subnautiką, Raftem i Green Hellem… Jednak strzelania w ich debiucie z pewnością nie zabraknie.

Pierwszy raz rozmówiliśmy się z wrocławianami w lipcu 2020, gdy gra funkcjonowała pod roboczym tytułem Project Oxygen. Wówczas zespół Andrzeja Blumenfelda, w którego skład wchodzą także współautorzy The Medium, Outriders i Chernobylite’a, zapowiadał zabranie nas do świata otulonego chmurą toksycznego pyłu. Proceduralnie generowaną Ziemię mieliśmy przemierzać na pokładzie własnoręcznie skonstruowanego (i modyfikowalnego!) sterowca. Sam prezes enigmatycznie zapowiadał, że przyjdzie nam uczestniczyć w aktywnościach rodem z „Marsjanina” Ridleya Scotta, wskazywał również na swoje inspiracje (wymienione we wstępie newsa).

Podstawowe założenia się nie zmieniły, acz uruchomiona właśnie steamowa karta katalogowa rzuca na zamysł Far From Home sporo światła. W grze wcielimy się w naukowca, którego zadaniem będzie „badanie wirusów i stawienie czoła tajemniczej chorobie”. Pomocne okażą się w tym celu zarówno własne laboratorium, jak i futurystyczne technologie. Nie zabraknie zresztą survivalowego abecadła: craftingu, pozyskiwania surowców oraz żywności.

Pierwszy zwiastun (i screeny) możecie podziwiać poniżej. Wczesnodostępny build powinien zadebiutować jeszcze w tym roku.