Crystal Canvas ’20: Konkurs dla grafików koncepcyjnych

Zwycięzcy mogą liczyć na nagrody pieniężne oraz wernisaż podczas GiC-a.

Artyści koncepcyjni, którzy zdecydują się na wzięcie udziału w Crystal Canvas ’20, pójdą na żywioł. Dosłownie, bo tematem przewodnim tegorocznej edycji jest „Woda”. Uczestnicy muszą stworzyć nawiązujący do niej koncept i grafiki promocyjne, po więcej informacji (oraz regulamin i formularz zgłoszeniowy) odsyłam zresztą na oficjalną stronę inicjatywy.

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 15.09.2020, zwycięzców poznamy podczas tegorocznego PGA i mogą oni liczyć na nagrody pieniężne (I miejsce – 600 euro, II miejsce – 300 euro, III miejsce – 300 euro). Dodatkowo przedstawiciele Game Industry Conference odezwą się do dziewiętnastu uczestników, by wręczyć im Developers Passy na tegoroczną edycję, którą uświetnią najlepsze z nadesłanych prac. Czy wspomniałem, że finaliści otrzymają zaproszenie do 80 Level RFP, a więc sieci job-matchingowej, która za darmo łączy wiodących producentów gier z artystami?

Nadesłane prace oceni jury w składzie:

  • David Mullich (reżyser Heroes of Might & Magic, producent m.in. Vampire: The Masquerade – Bloodlines)
  • Jakub Różalski (grafik, ilustrator, twórca uniwersum „1920+”)
  • Kate Edwards (przewodnicząca Global Game Jamu, wcześniej związana m.in. z BioWare, Google’em i Facebookiem)
  • Kutay Cengil (grafik, który tworzył modele i tekstury do „Avengers: Infinity War” czy „Fantastycznych zwierząt: Zbrodni Grindelwalda)
  • Phillip Zhang (grafik zatrudniony w Riot Games. Ma na koncie współpracę z Blizzardem, dla którego pracował nad dodatkami do World of Warcraft)
  • Renee Gittins (przewodnicząca IGDA)

Jak piszą na oficjalnej stronie organizatorzy:

„Celem konkursu jest promocja sztuki tworzonej z wykorzystaniem technik cyfrowych oraz zwrócenie uwagi na fakt, że gry wideo same w sobie są formą sztuki współczesnej, że nie są one jedynie zjawiskiem komercyjnym, ale mogą mieć również charakter artystyczny czy filozoficzny”.

Partnerami inicjatywy są Poznań Game Arena, Game Industry Conference, IGDA, Belgamedev oraz Fundacja Indie Games Polska.