Cooking Simulator sprzedał się pysznie!

Ale jego autorzy i autorki nie chcą dłużej stać przy garach.

Przyznajemy się bez bicia, przegapiliśmy artykuł Strefy Inwestorów (przypomniany właśnie przez PPE.pl), który redakcja opublikowała w związku z planowanym pojawieniem się Big Cheese Studio na giełdzie. W połowie października KNF zatwierdziła prospekt spółki, co oznacza, że zadebiutuje ona na rynku głównym GPW w czwartym kwartale tego roku.

Pierwsza publiczna oferta akcji była okazją do pochwalenia się dotychczasowymi sukcesami. Dowiedzieliśmy się, że Cooking Simulator, jedyna wydana dotychczas gra studia, sprzedał się łącznie w nakładzie 700 tys. sztuk, zaś jego płatne dodatki (Pizza, Cakes and Cookies, Cooking with Food Network) rozeszły się w dodatkowych 400 tys. egzemplarzy. Big Cheese Studio podkreśla, że zbyt produkcji jest stabilny – w I półroczu 2021 trafiła ona do kolejnych 130 tys. graczy (względem 115 tys. rok wcześniej).

Wracając jednak do planów giełdowego debiutu: Łukasz Dębski (prezes zarządu) wyjaśnia, że pozyskany od inwestorów kapitał spółka przeznaczy na rozbudowę zespołu i jednoczesną produkcję trzech tytułów, które zwoduje do 2023 roku. Mowa o B17 Squadron, Pizza Empire i niezapowiedzianym jeszcze projekcie.

– Chcemy produkować i wydawać gry o najwyższej jakości, które będą wykorzystywały potencjał promocyjny Cooking Simulatora, a jednocześnie wyjdą poza samą tematykę gotowania, zwiększając tym samym potencjał sprzedaży.