
Trwa nabór do katalogu firm w raporcie „The Game Industry of Poland 2025”
Na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości pojawił się formularz zgłoszeniowy dla firm z branży zarejestrowanych w Polsce. Zgłoszenia do katalogu, który stanie się częścią tegorocznej publikacji The Game Industry of Poland, można przesyłać do 25 lipca 2025 roku.
Dodanie firmy jest całkowicie bezpłatne i odbywa się za pośrednictwem formularza, którego wypełnienie warto rozważyć jak najszybciej, ponieważ o wpisie (z uwagi na ograniczoną objętość raportu) decyduje kolejność zgłoszeń.
Raport The Game Industry of Poland 2025 powstaje w ramach programu badawczego, który zespół GIC prowadzi nieprzerwanie od 2019 roku. Jego celem jest systematyczne aktualizowanie wiedzy na temat krajowego sektora produkcji gier. Regularne publikacje stanowią główne źródło informacji o stanie polskiej branży, będąc punktem odniesienia dla wielu publikacji i analiz. Pierwszy raport z tego cyklu dostarczył wielu danych oraz świeżego spojrzenia na branżę a kolejne edycje kontynuują tę misję i są dostępne na oficjalnej stronie Game Industry Conference.
Sam tytuł formularza „Dopisz się do katalogu promującego polską branżę gamingową!”, może nie do końca trafić w gusta osób siedzących w game devie, ale sama inicjatywa jak zawsze zasługuje na uwagę. Raport pozostaje cenną i bezpłatną inicjatywą, umożliwiającą firmom zarejestrowanym w Polsce zaprezentowanie się w kluczowym opracowaniu branżowym promowanym wśród zagranicznych podmiotów (inwestorów, klientów, instytucji otoczenia biznesu, dystrybutorów oraz innych potencjalnych partnerów polskich firm).
Warto zadbać o jakość swojego wpisu. Jeśli Wasz opis zaczyna się od „We are indie developer from…”, to na etapie piątego słowa zgubiliście zainteresowanie czytelnika, który takich opisów widział już setkę. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
Na zakończenie warto przypomnieć, że formularz zgłoszeniowy należy wypełnić w języku angielskim. Choć inicjatywa jest skierowana do polskich firm, sam raport ma charakter międzynarodowy. W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości można skontaktować się z PARP pod adresem e-mail (creative_brand@parp.gov.pl) wskazanym w formularzu.