
GIC’24 wyłonił laureata Best Programming Talk
Krzysztof Taperek z 11 bit studios – studia odpowiedzialnego za takie tytuły jak This War of Mine oraz Frostpunk – został wyróżniony nagrodą za najlepszy wykład programistyczny podczas Game Industry Conference 2024. W tej edycji to już drugi laur dla prelegenta z tego studia, co podkreśla jego zaangażowanie w rozwój branży gier, jak i jego zespół wyróżniających się wiedzą i umiejętnościami pracowników.
W swoim panelu „The UI must not fall. Frostpunk 2 interface in Unreal Engine” Taperek omawia techniczne wyzwania związane z przejściem z autorskiego silnika na Unreal Engine oraz szczegółowo analizuje zastosowanie narzędzi UMG i Slate, wskazując zarówno osiągnięcia, jak i napotkane trudności. Zwraca także uwagę na wnioski wyciągnięte z poprzednich projektów, które pozwoliły na stworzenie rozbudowanego, a zarazem intuicyjnego interfejsu dla gry survivalowej.
Specjalne wyróżnienie
Wybór najlepszych prelegentów na Game Industry Conference 2024 był szczególnie trudny w obliczu wysokiego poziomu wykładów. GIC’24 nagradza trzy kategorie tematyczne, w Best Programming Talk to studio Rage Quit Games ufundowało nagrodę pieniężną (1000 euro). Zwycięzca otrzyma także sprzęt od AMD i kultową kurtkę GIC Best Speaker.
Pełne nagranie wykładu, dostępne również z polskimi napisami, można znaleźć już na kanale YouTube Game Industry Conference. Wkrótce ukażą się kolejne materiały z tegorocznej edycji konferencji, w tym laureat w kategorii Best Art Talk, wykłady osób nominowanych do poszczególnych kategorii oraz dalsze nagrania z całego wydarzenia.