Klabater: W drodze „symulator bimbrownika” oraz sequele Crossroads Inn i Helliborne’a

Znamy też wyniki sprzedaży Help Will Come Tomorrow i Crossroads Inn.

W ramach szóstej edycji „Gamingu na giełdzie” (której PolskiGamedev.pl jest jednym z organizatorów) odbędzie się nie tylko duża konferencja, ale i ciąg czatów z przedstawicielami polskich spółek. Dziś na łamach StockWatch.pl inwestorzy mogli wziąć na spytki Michała Gembickiego i Roberta Wesołowskiego, a więc członków zarządu Klabatera.

Wnioski?

  • Spółka wciąż myśli o debiucie na GPW. Plany na ten temat przedstawi w drugim kwartale, po premierze The Amazing American Circus (o którym, nawiasem mówiąc, nieco się ostatnio rozpisywaliśmy).
  • Help Will Come Tomorrow sprzedało się w nakładzie ponad 21 tys. egzemplarzy, generując ok. 126 tys. zysku ze sprzedaży.
  • Do końca 2019 r. Crossroads Inn sprzedało się w 39 tys. egzemplarzy (+ 11 tys. DLC). Dzięki takiemu zbytowi grze udało się wygenerować 1,3 mln zł zysku.
  • Spółka zapowiedziała sequele Heliborne’a (co dziwić nie powinno, bo sporo w niego zainwestowała) i Crossroads Inn (co dziwić nie powinno, bo swoje na nim zarobiła). Zamierza też rozszerzyć swój wewnętrzny zespół developerski, bo podjąć się rozpoczęcia kilku preprodukcji i projektowania kolejnych gier własnych.
  • Równocześnie zapowiada, że Moonshiners, a więc owoc partnerstwa z „Discovery” (właściciela docudramy „Bimbrownicy”) pokaże po premierze The Amazing American Circus (20 maja).
  • Nieco później zademonstruje „The Animal Planet”. „Głównym celem projektu będzie edukacja w obszarze ekologii oraz ochrony gatunków zwierząt, którym grozi wyginięcie”. Studio pochwaliło się ścisłą współpracą zarówno z Discovery, jak i z kanałem Animal Planet.
  • Klabater nie planuje wejścia w VR ani w rynek mobilny.
  • Heliborne trafi na PS4, PS5 i Xboksa One, Crossroads Inn – na XBO i Switcha.
  • W przygotowaniu jest planszowa adaptacja Crossroads Inn. Jej koncepcję i mechanizmy opracował Piotr Milewski ze studia Sirius Games, będą się mogły bawić przy niej maksymalnie cztery osoby. Wygląda na to, że również ona spróbuje się ufundować na Kickstarterze.
  • Zarząd przyznał, że This is the Zodiac Speaking „nie osiągnęło zakładanych wyników sprzedażowych”.
  • Gembicki i Wesołowski zdradzili coś niecoś na temat technologii, które tworzą w ramach programu GameINN. Zacytujmy w całości (pisownia oryginalna):

„Ideą narzędzia tworzonego przez nas w ramach projektu GameIn jest zbudowanie systemów i podsystemów ułatwiających i automatyzujących tworzenie mechanik gier typowych dla gatunku tycoon, co ma umożliwić nam skrócenie czasu produkowania tego typu gier i zwiększenia ich kompleksowości. Będzie to też miało bezpośredni wpływ na eliminację potencjalnych błędów technicznych, wynikających z kompleksowości systemów w tego typu grach. Mieliśmy z tym do czynienia m.in w CInn. Efektem projektu jest innowacja procesowa. Oznacza to, że po zakończeniu prac projektowych spółka i jej personel podniosą swoje kompetencje techniczne, produkcyjne i badawcze w kluczowym obszarze tworzenia i rozwoju oprogramowania”.