Kajko i Kokosz: Znamy pierwsze szczegóły na temat dwóch gier

Fabułę rozpisze scenarzystka Gwinta, a za rozgrywkę mają odpowiadać innowatorzy, którzy zamienili Switcha w zegar.

RedDeer.games, a więc autorzy słynnego AAA Clocka, zapowiedzieli oba tytuły już w maju. Dotychczas wiadomo było jedynie, że zadebiutują one na przełomie 2021 i 2022 roku (a więc w okolicach 50-lecia pierwszego albumu!), domniemywaliśmy też, że zapewne będą to platformówki. Nieco się jednak w swych prognozach pomyliliśmy…

Pierwsza z produkcji ukaże się na Switchu w pierwszym kwartale przyszłego roku. Ma to być „kombinacja kolorowanki, interaktywnego komiksu i visual novelki”, za której scenariusz odpowiada Magdalena Kucenty (Gwint). Projekt powstaje ponoć przy aktywnej współpracy z Fundacją „Kreska”, zarządzającą spuścizną Janusza Christy.

Drugi tytuł to gra akcji z wiodącą rolą fabuły… ale poza tym, że odpowiada za nią zespół, który równolegle dłubie nad 7 Horizons – wiemy właściwie tyle.

Dodajmy, że pretekstem do ujawnienia nowych informacji okazała się premiera świeżutkich odcinków „Kajka i Kokosza”, które od wczoraj mogą oglądać użytkownicy Netfliksa.

Przypominamy również, że w kraju powstają dwie inne adaptacje komiksowego bestsellera: mobilny „Gród Kajka i Kokosza”, za którego produkcję weźmie się DreamStorm Studios (Natural InstinctsStar Exodus) oraz hack’n’slash Na Plasterki! od debiutantów ze Starving Pixels.