Embracer przymierza się do zakupów w Polsce

W 2020 Szwedzi wyłożyli pół miliarda zł na przejęcie Flying Wild Hog. Na tym jednak nie koniec.

Jak donosi Financial Times Embracer Group przymierza się do transakcji M&A (Mergers and Acquisitions), a więc przejęcia firm rodem z Wielkiej Brytanii, Francji, Chin, USA i Polski. Szczegółów nie znamy, prezes Lars Wingefors przyznaje jednak, że rozgląda się za studiami specjalizującymi się w tytułach free to play… A choć nie lubimy w takich sytuacjach spekulować, przypomnijmy, że w czerwcu zeszłego roku Ten Square Games rozpoczął przegląd opcji strategicznych, informując o zamiarze pozyskania inwestora strategicznego lub finansowego.

Ostatnie lata to dla Embracera okres żniw. Pod jego egidą znalazły się m.in. 4A Games (cykl Metro) czy New World Interactive (Insurgency), jednak największe poruszenie wywołał wykup – za 1,4 mld dolarów – Gearbox Software, producentów serii Borderlands. Od 2020 r. grupa wyłożyła 8,1 mld dolarów na 62 zespoły (ogółem w jej strukturach działa ich obecnie 115).

W listopadzie 2020 r. pod skrzydła wydawcy trafiło Flying Wild Hog, wykupione za 137 mln dolarów. Od tego czasu warszawiacy zdążyli wydać Shadow Warriora 3, zapowiedzieli również Space Punks (miks top down shootera i hack’n’slasha), Evil West (western z wampirami) i zbliżające się wielkimi krokami Trek To Yomi. Jak wyjaśniał w rozmowie z magazynem „PolskiGamedev.pl” prezes Michał Szustak:

– Przez kilka lat Paul Wedgwood, Mark Morris i Richard Jolly (zarządzający funduszem Supernova Capital – dop. red.) uczyli nas, jak studio, które było wtedy trochę garażowe, wyprowadzić z garażu. Pomogli nam stworzyć zespół, który lepiej pitchuje swoje projekty, który ma strategię, dobrze zarządza swoimi finansami, ma skuteczne działy HR, marketingu, IT, prawny i księgowy. Ostatnie trzy lata byliśmy skupieni właśnie na tym (…) Kilka miesięcy temu usiedliśmy i znowu zaczęliśmy się zastanawiać: co dalej? Do tej pory robiliśmy gry AA lub AA+, ale naszym celem jest tworzenie światowej klasy tytułów AAA, co jednak wcale nie jest proste. Dlatego potrzebowaliśmy partnera.